Učenici 4.wd razreda u ponedjeljak 6. veljače pod mentorstvom profesorica Davorke Frgec Vrančić i Božice Breber Slivar posjetili su hrvatsku IT kompaniju “Nanobit” koja izrađuje mobilne igrice na temu lifestyle i storytelling gameplaya. Nanobit je nagrađivani gaming studio specijaliziran u dizajnu, razvoju, produkciji i plasiranju mobilnih igrica i aplikacija. “We put Extra into Ordinary” njihov je slogan koji je nastao još 2008. kao i sam Nanobit. Alan Sumina i Zoran Vučinić, duo je koji je stvorio tvrtku te plasirao svoju prvu iOS aplikaciju “Tap&Track” na tržište. Ubrzo nakon osnivanja, već 2009., aplikacija je postigla 300 tisuća preuzimanja koja su im donijela prvih milijun dolara. Mediji su ih krenuli primjećivati, a 2011. nastale su iOS igre “Fashion City” te “Flower City”. Do 2014. objavili su još 8 igara zbog kojih su krenule dolaziti i mnoge nagrade ovoj perspektivnoj hrvatskoj tvrtki. Godine 2016., proglašeni su najboljom hrvatskom “start-up” tvrtkom s čak 100 zaposlenika. Nanobit je nastavio raditi mobilne igrice te su do 2021. osvojili prestižnih 18 nagrada, stvorili tim od 132 zaposlenika i upisali svojih 175 milijuna preuzimanja njihovih mobilnih igrica.
Nanobit je učenike ŠUDIGO-a ugodno ugostio na adresi Radnička cesta 37b u sjedištu svoje tvrtke te uz stručne, profesionalne, ali i zabavne radnike koji su im prezentirali te naučili što i tko je Nanobit, razvojni proces izrade mobilnih igara te kako postati dio njihova tima. Prošli su kroz korake ideje, koncepta, pretprodukcije, produkcije i postprodukcije koji su im detaljno pokazali cijeli proces razvoja mobilne igre. Počevši od ideje i brainstorminga do velikog objavljivanja, monetizacije i održavanja tada već gotovog projekta.
Također, učenici su se upoznali s dizajnerskim dijelom mobilnih igrica koje razni ilustratori, animatori, tehnički i vodeći umjetnici i UI dizajneri stvaraju likove, okolinu, ilustracije, animacije, vizualne efekte i grafičko sučelje u igrama i aplikacijama. Photoshop, Illustrator i Blender samo su neki od programa koje Nanobitovi dizajneri koriste dok je C++ vodeći programski jezik u kojemu programeri rade kostur svake igrice.
Nakon naučenog procesa izrade mobilne igrica postavlja se pitanje – kako je raditi i kako se zaposliti u Nanobitu? Iako već postoji 132 zaposlenika od kojih su 13% studenti, a 87% stalni zaposlenici i dalje je prisutna prilika za zapošljavanje na raznim pozicijama. Također, zanimljiv je i omjer zaposlenih muškaraca i žena: 51% žena, a 49% muškaraca. Kroz selekciju, preporuke i sajmove poslova našim se učenicima pruža šansa zapošljavanja, no ne samo njima već i onima koji će se naći u sektoru financija, ljudskih potencijala i marketinga.
Kontinuirane povratne informacije, mentorsko vođenje kroz rad i prostor za napredak neke će sigurno motivirati na zapošljavanje u Nanobitu, a fleksibilno radno vrijeme, veći broj dana za godišnji odmor, svakodnevni plaćeni ručak, pauza od sat vremena, godišnji sistematski pregled, beneficije za roditelje i treći mirovinski stup će zadržati zaposlene.
Nakon bogatih prezentacija učenici su imali priliku prošetati kroz urede, gaming i VR sobe, kuhinju i blagovaonicu te vidjeti zaposlenike u svakom sektoru na dijelu. Osjetila se opuštena, prijateljska i otvorena atmosfera, ali je također bio vidljiv razlog za Nanobitov uspjeh. Izuzetno nam je drago na ovomu jedinstvenomu iskustvu te se nadamo da će se naši učenici jednog dana naći u takvoj profesionalnoj sredini.