Učenici na mobilnosti u Italiji

U Školi za umjetnost, dizajn, grafiku i odjeću Zabok provodi se Erasmus+ projekt pod nazivom Inovativni pristupi generaciji Z s ciljem uspješnijeg pristupa poučavanju učenika digitalnih urođenika.

U ŠUDIGO-u postoji višegodišnja tradicija provođenja Erasmus+ projekata, a najnoviji u nizu, Inovativni pristupi generaciji Z, usredotočen je na pronalaženje uspješnijih načina poučavanja učenika koji odrastaju uz Internet, pametne telefone, društvene mreže, a odnedavno i uz umjetnu inteligenciju.

Projektni tim

Iako su izmjene generacija prirodna pojava u društvu, u školama razlike između generacija više dolaze do izražaja te su nastavnici, koji u najvećem broju pripadaju generaciji X ili milenijalcima, suočeni s brojnim izazovima jer ne razumiju u potpunosti pripadnike generacije Z koju danas poučavaju. Upravo je iz tog razloga projektni tim koji čine Božica Šarić, ravnateljica, Barbara Hanjilec, koordinatorica projekta, Monika Antunović, pedagoginja, nastavnice Dea Kovačević, Nikolina Ptičar, Sanja Zagorec i Lahorka Bobinec te stručna suradnica knjižničarka Valentina Petric Klaužer osmislio i prijavio Erasmus+ projekt Inovativni pristupi generaciji Z. Projekt se provodio od lipnja 2023. do listopada 2024., a osim nastavnika aktivni sudionici projekta su i učenici trećih razreda.

Ovaj projekt imao je nekoliko ciljeva od kojih je prvi modernizacija obrazovanja kako bi se nastavni proces prilagodio karakteristikama i mogućnostima novih generacija učenika, ali i kako bi najavljeni prijelaz u modularni način poučavanja u srednjim školama bio što lakši. Sljedeći je cilj daljnji razvoj digitalnih vještina učenika i nastavnika jer je generacija Z odrasla uz tehnologiju te je prilagodba nastavnog procesa neizbježna. Velik je broj aktivnosti bio vezan uz razvoj medijske pismenosti koja je ključna za snalaženje u današnjem svijetu. Uz to, porast problema s mentalnim zdravljem goruća je tema u društvu i stvarnost današnjih generacija učenika te se ovaj projekt bavio i tom problematikom.

S obzirom na to da se projekt provodio dulje od godinu dana, provedeno je mnogo aktivnosti: mobilnosti učenika u Italiju i Češku, mobilnosti nastavnika u Finsku, Irsku i Italiju, job shadowing, odnosno praćenje rada u slovenskoj školi, eTwinning projekt Digital literacy for digital natives, radionice medijske pismenosti, snimanje medijskih minuta koje se objavljuju na Radiju Stubica, a pokrenuta je i izvannastavna aktivnost Paint’n’Talk.

Nastavnica Barbara Hanjilec na edukaciji u Helsinkiju

Početka prošle nastavne godine krenulo se s provedbom aktivnosti. Nastavnica Barbara Hanjilec sudjelovala je na edukaciji Future classroom u Helsinkiju u kojoj je posjetila nekoliko škola i upoznala se s finskim obrazovnim sustavom te se vratila kući puna dojmova koje je podijelila s djelatnicima škole i učenicima: – Inovativnost kojoj mi težimo stvarnost je koju sam vidjela u Finskoj. Razumijevanje različitosti današnjih generacija učenika i uvažavanje istih u kreiranju nastave, put je k uspješnijem i modernijem obrazovanju. Nastavnica Lahorka Bobinec završila je tečaj Discover the 7 Cs: Learning for Life (and Work) in the 21 Century, također u Helsinkiju. Nastavnica Dea Kovačević sudjelovala je na tečaju Mental Health Awareness for Teachers and Students u organiciji Europass Teacher Academy u Dublinu. Cilj ovog tečaja bio je osnažiti vještine nastavnika u pružanju podrške učenicima u održavanju mentalnog zdravlja dok je nastavnica Nikolina Ptičar sudjelovala na tečaju u Amsterdamu pod nazivom Traditional Arts and ICT Art Tools for Teaching your Subjects and Promoting Life Skills.

Učenici na mobilnosti u Češkoj

Osim ovih mobilnosti nastavnika ravnateljica škole Božica Šarić, pedagoginja Monika Antunović, knjižničarka Valentina Petric Klaužer i nastavnica humanističkih predmeta Sanja Zagorec sudjelovale su nekoliko dana u ŠOLSKOM CENTRU CELJE na job shadowing mobilnosti, kako bi se upoznale s tamošnjim obrazovnim sustavima, pratile rad svojih kolega, usvajale nove metode poučavanja, razmijenile iskustva i ostvarile nove kontakte za moguću buduću suradnju. U nekoliko radnih dana imale su priliku pratiti rad slovenskih nastavnika, stručnih suradnika i ravnateljice, upoznati program medijskih tehničara, načine rada i opremu te prezentirati svoju školu, grad i zemlju.

Pokrenut je i eTwinning projekt Digital literacy for digital natives u sklopu kojeg su održani sastanci nastavnika i učenika iz Zaboka, Italije i Vukovara te provedene brojne projektne aktivnosti. Također su, prema unaprijed zadanim kriterijima, odabrani učenici koji su sudjelovali u mobilnostima u veljači i ožujku. Učenici su sa svojim nastavnicama posjetiti škole u Senigaliji u Italiji i Olomoucu u Češkoj. U Italiji su učenici u šest dana imali priliku razvijati svoje komunikacijske vještine i učiti o medijskoj pismenosti, kroz interakciju s četvrtim razredom srednje škole Liceo Statale Enrico Medi u Senigalli. Kroz interaktivne su radionice srednjoškolci, uz pomoć pametnih računala, tableta i mobitela istraživali o lažnim vijestima, raznim pojmovima koji će ih u budućnosti učiniti medijski pismenima te naučili osnove pisanja članka. U Češkoj su naše učenice podijelile svoja iskustva s nove i zanimljive izvannastavne aktivnosti Paint’n’talk, kojoj je cilj osvijestiti i osnažiti sudionike u području mentalnog zdravlja te su održale kreativne radionice u kojoj su oblikovnim izričajem razvijale motive djela čeških i hrvatskih slikara.

Jedna od zanimljivijih aktivnosti za učenike nova je izvannastavna aktivnost Paint’n’Talk na kojoj učenici uz razgovor i pokoji fini zalogaj likovnim stvaralaštvom izražavaju svoje osjećaje, misli, stavove, promišljanja o identitetu. Tema prvog susreta bila je likovna poruka samom sebi, dok su drugi puta trebali prikazati sebe kao superheroje. Aktivnost vode nastavnice Dea Kovačević i Nikolina Ptičar koje su u ovom obliku rada vidjele dobar način očuvanja i njegovanja mentalnog zdravlja.

Ono što je dokazano, a što smo i primijetile u radu s učenicima, nakon pandemije koronavirusa sve je više poteškoća s mentalnim zdravljem u svim dobnim skupinama. Kako smo svaki dan s adolescentima, prije svega primijetile smo da je sve više učenika s anksioznošću, depresijom, poremećajima u prehrani i sl. Potaknute time, odlučile smo učenicima pružiti izvannastavnu aktivnost na kojoj bi se kroz likovni izričaj opuštali, povezivali i osnaživali vještine nošenja s izazovima mentalnog zdravlja. – ističe nastavnica Kovačević.

Izvannastavna aktivnost Paint’n’Talk

Također su održane i 4 radionice medijske pismenosti u sklopu integrirane nastave Hrvatskog jezika, Engleskog jezika, Etike te u suradnji s knjižnicom. Tema je bila kritički pristup medijskim sadržajima, a učenici su na radionicama oblikovali prave, lažne i senzacionalističke vijesti, dok su nekima u pisanju vijesti pomogli i alati umjetne inteligencije kao Chat GPT. Nakon toga su analizirali njihovu vjerodostojnost i kvalitetu. Radionicu su vodile nastavnice Sanja Zagorec, Barbara Hanjilec, Lahorka Bobinec te knjižničarka Valentina Petric Klaužer.

Budući da su naši učenici digitalni urođenici, dakle uistinu okruženi pametnim telefonima i bombardirani informacijama od rođenja, čini se važnijim nego prije da razvijaju kritičko mišljenje i medijsku pismenost kako bi mogli uspješno plivati u moru informacija koje ih okružuje. – smatra nastavnica Zagorec.

Radionica medijske pismenosti

Na kraju, u sklopu radijske emisije Glas šudigovaca koju već godinama snimaju učenici naše škole od rujna 2023. godine uklopljene su medijske minute u kojima učenici u nekoliko minuta obrađuju zanimljive teme iz područja medijske pismenosti kao što su algoritmi, prikriveno oglašavanje, ovisnost o društvenim mrežama i mnoge druge. Emisije su snimane pod mentorstvom nastavnice Monike Šoštarić, a medijske minute možete poslušati na internetskim stranicama naše škole: https://soundcloud.com/tabula-nova-895375979

Prethodni članakČarobni svijet u učionici
Sljedeći članakTko je bio profesor Ivan Vrančić?

Komentiraj

Molimo upišite svoj komentar!
Molimo upišite svoje ime.