Kurikulum za stjecanje kvalifikacije medijskog tehničara uključuje niz strukovnih nastavnih predmeta u kojima je moguće tijekom nastave kombinirati različite metode poučavanja i učenja kojima se stječu strukovna znanja i vještine, odnosno razvijaju kompetencije učenika.
Samostalnost i odgovornost se u radu kod učenika razvijaju iskustvenim učenjem.
Različiti aspekti nastave koja se u Školi za umjetnost, dizajn, grafiku i odjeću Zabok provodi kroz vježbe u školskom, filmskom i televizijskom studiju te koristeći računala u učionici, izrazito su važni za razvijanje specifičnih vještina. Samostalnost i odgovornost u radu kod učenika se razvijaju iskustvenim učenjem i vježbama korištenja snimateljskom i drugom multimedijskom opremom te poticanjem na kreativno izražavanje.
Sjećam se tog 13. ožujka, kada smo za vrijeme velikog odmora primili vijest kako od ponedjeljka krećemo s nastavom na daljinu. Pokušala sam preostala četiri sata u studiju s učenicima učiniti što efikasnijima i jezgrovitijima, paralelno osmišljavajući kako to iskustvo što bolje prenijeti u online nastavno okruženje. Ravnateljica, pedagoginja te školski e-tehničar kontinuirano su pružali organizacijsko-logističku te pedagoško-psihološku pomoć.
Medijski projekt u nastavi na daljinu
Tu istu pomoć i razumijevanje, uz kvalitetno poučavanje nas nastavnika, očekivali su i naši učenici. Produktivna te afirmativna atmosfera postepeno se gradila u virtualnoj učionici nastavnog predmeta Animacija. Učenici su pozitivno reagirali na zadatke i marljivo pristupali njihovom rješavanju, a posebno sam zadovoljna kvalitetnim provođenjem animacijskih praktičnih vježbi, čijom se realizacijom stječu zadani ishodi učenja nastavnog predmeta. Jedna od kreativnih vježbi bila je izrada Flip Booka – blok(ić)a papira, gdje je na svakoj stranici nacrtan crtež, ali s pomakom pa brzim listanjem, zbog tromosti oka, dolazi do privida kretanja. Dakle, princip je isti kao i kod klasične animacije.
Učenica Ivana Tramišak kreirala je za potrebe ovog projekta 143 sličice, a procjenjuje kako joj je za izradu svake sličice trebalo oko 40 minuta.
Nakon što smo teorijski obradili temu te pogledali foto i videoprimjere, proveli smo nekoliko školskih sati na videokonferenciji na kojoj smo metodom oluje mozgova dolazili do ideja i raspravljali o mogućim načinima realizacije. Potom su učenici samostalno izradili Flip Book, uz povremenu online stručnu pomoć usmjerenu prema njihovim potrebama. U tom se procesu istaknuo uradak vrijedne i kreativne učenice Ivane Tramišak, koja je kreirala 143 sličice za potrebe ovog projekta, a procjenjuje kako joj je za izradu svake sličice trebalo oko 40 minuta. Naš mali projekt zapravo je pokazatelj kako je moguće, uz dodatnu motivaciju učenika i stručno vođenje nastavnika, kvalitetno izvesti dio planiranih vježbi tijekom nastave na daljinu, a sve to zaokružiti jednom lijepom pričom o prepoznatom i nagrađenom radu.
Napisala: Tamara Bilankov