okušati u svijetu game developmenta.
Iako mnogi nemaju mogućnosti saznati što se sve krije iza nastanka jedne igre, tu su priliku dobili upravo učenici 4. razreda web dizajna. Naime, u utorak, 23. siječnja 2024., u sklopu organizirane terenske nastave web dizajneri dobili su mogućnost istražiti i naučiti podosta toga o game developmentu vodeće hrvatske tvrtke u razvoju igara Nanobit, pri čemu su bili u pratnji nastavnika Davorke Frgec-Vrančić, Nine Skozrita i Matije Buntaka.
Nakon što su se naši učenici okupili ispred same tvrtke Nanobit, uslijedilo je trosatno razgledavanje, proučavanje i vrlo detaljno prezentiranje same tvrtke kao i onoga čime se ona bavi. Razgledavanje je vodila viša stručna suradnica za ljudske potencijale u Nanobitu Anamarija Lonza Karamatić koja je sa svojom kolegicom Matejom Ćelić, voditeljicom proizvodnje, učenicima na vrlo zanimljiv način približila radno okruženje u Nanobitu, koje su potom pojedinačno predstavile u obliku vizualno privlačnih prezentacija.
Na samom početku prezentacije, učenici su bili upoznati s općim informacijama koje se odnose na strukturu zaposlenika kao i pozicije koje su zastupljene u samoj tvrtki. Stoga, saznali su da Nanobit ima 114 zaposlenika, od kojih žene zapravo čine većinu, na različitim pozicijama kao što su: game developer, backend developer, sys admin, DevOps inženjeri, ilustratori, animatori, UI dizajneri, pisci, content designer, sound designer, QA, LiveOps i player support.
Nakon toga, voditeljica je predstavila cjelokupni proces selekcije budućih zaposlenika Nanobita kao i određene kriterije koje osoba mora ispuniti kako bi postala dio njihove zajednice. Također, napomenuto je da se nakon zaposlenja kontinuirano dobivaju raznolike povratne informacije u obliku kratkih anketa koje će potom pripomoći profesionalnom razvoju. Isto tako, važno je napomenuti da su zaposlenicima omogućene raznovrsne pogodnosti kao što su plaćeni ručak i dulje pauze, Multisport kartica, godišnji sistematski pregled, razni financijski dodaci, ali i fleksibilno radno vrijeme kao i mjesto rada što je, kako se ispostavilo, vrlo važan faktor koji uvelike olakšava rad zaposlenika. Zatim je voditeljica predstavila mnoga interna događanja koja se provode u sklopu same tvrtke kao što su kvartalne zabave ili teambuilding. Također, zaposlenici imaju i mogućnost sudjelovati u raznim radionicama, kvizovima i još mnogim društvenim događanjima.
Drugi dio prezentacije, koju je vodila Mateja Ćelić, odnosio se na razvojni proces izrade mobilnih igara. Na početku prezentacije objasnila je cjelokupni povijesni uspjeh tvrtke Nanobit od samog početka 2008. godine, prve aplikacije Tap&Track, ali i njihove prve mobilne igre koja je izašla 2011. godine pod nazivom Fashion City i koja je postala vrlo uspješna. Nedugo nakon toga udružili su se s kompanijom Stillfront Group te su od tada vlasnici čak više od dvadeset naslova različitih igara. Njihove se igre uglavnom drže žanrova kao što su: lifestyle, storytelling i role-playing koje su namijenjene punoljetnim igračima kod kojih je dominantna ženska publika. Također, otkrili su nam s kojim su sve kompanijama dosad surađivali kao i sam razvojni proces koji vodi do osmišljavanja glavne ideje od koje sve počinje.
Sve u svemu, ovo je bilo jedno izuzetno lijepo iskustvo za sve nas. Mnogo smo toga naučili te smo dobili dojam radnog okruženja kao i svih pojedinosti koje se kriju iza jedne vrlo uspješne tvrtke. Siguran sam da nam je ovo iskustvo pomoglo pri razumijevanju svih aspekata tvrtke, kako za web development, tako i za dobru organizaciju koja nam je bila prikazana.
Matija Ptujec 4.WD