Stigao nam je Dan sigurnijeg interneta, jedan od najvažnijih dana u kalendaru informacijske sigurnosti. Prilika je to da se podsjetimo zašto je biti dobro informiran kako bismo izbjegli sve oblike internetskih prijevara. Jedan od ciljeva je i poboljšati kvalitetu sadržaja i usluga koje su nam dostupne online, s fokusom na sigurnost prije svega djece i mlađih osoba.

Naši učenici Škole za umjetnost, dizajn, grafiku i odjeću Zabok često progovaraju o toj i inim temama. Podsjetimo se, ne tako davno u sklopu nastave Medijskih projekata i Komunikacije i marketinga za web održane su radionice: Oglašavanje i Moć slike – „Vidjeti = Vjerovati?“. Održala ih je ispred GONG-a Martina Breški, trenerica medijske pismenosti. Sudionici radionice osvijestili su činjenicu da svaka slika ima određenu poruku i da shvaćanje poruke fotografije ovisi o osobnom iskustvu, vrijednostima i vjerovanjima osobe. Na primjerima smo pokušali dokučiti vrijedi li fotografija samo tisuću riječi, odnosno učenici su dobili primjer fotografije iz različitih kuteva koje mijenjaju svoj kontekst. Nakon teorijskog djela, učili smo kako provjeriti fotografiju i njezinu istinitost (tineye.com), što je kreativno retuširanje te kako doživljavamo boje na vizualima. Za kraj radionice smo imali igru „Fake or not“ – učenici su morali odrediti jesu li fotografije snimljene slučajno ili namjerno, jesu li autentične te u koju svrhu bi se fotografija mogla koristiti.

Druga radionica o oglašavanju je nastavila tim tonom, no učenici su saznali što je oglašavanje, kako funkcionira i gdje se sve može oglašavati. Za svaki teorijski dio su učenici mogli vidjeti i primjer te su morali u reklami pronaći gdje se nalazi oglašavanje, kakva je vrsta oglašavanja te kojoj publici je možda namijenjena. Završna igra je bila otići na vlastiti profil na društvenim mrežama i pronaći prvu reklamu koju su zamijetili kao oglašavanje – rezultatima su učenici stvarno bili fascinirani jer su vidjeli te oglase i prije, ali ih nisu doživljavali kao takve.

Cilj obje radionice bio je upoznati polaznike s oglašavanjem te mehanizmima oglašavanja– ukazati na manifestacije različitih interesa u medijima i prikazati kako ti interesi oblikuju medijske sadržaje; pojasniti učenicima kako preispitivati internetske reklame, kampanje i vijesti.

Prethodni članakOdnos muškaraca i žena u reinterpretacijama renesansnih djela
Sljedeći članakJoš malo detalja s Noći muzeja, 2023.

Komentiraj

Molimo upišite svoj komentar!
Molimo upišite svoje ime.