Projekt pod nazivom Primjena CLIL (Content and Language Integrated Learning) metode u nastavi web dizajna u Školi za umjetnost, dizajn, grafiku i odjeću u Zaboku provodi se od 19. lipnja 2017. te traje do 18. lipnja ove godine. Imajući na umu europsku dimenziju odgoja i obrazovanja cilj ovog projekta bio je upoznati učenike s CLIL metodom, odnosno istovremenim učenjem stranog jezika i nastavnog sadržaja struke. Kroz tri predmeta struke u drugom razredu web dizajna provedena je pilot nastava na engleskom jeziku kojom su postavljeni temelji za uvođenje dvojezične nastave u školskoj godini 2019./2020.
1. e-Pojmovnik
Kako bi učenicima omogućili što lakše snalaženje među stručnim pojmovima i njihovim mogućim različitim značenjima u različitim predmetima, izrađen je i dvojezični e-Pojmovnik stručne terminologije za područje nastavnih predmeta Likovna umjetnost, Dizajn za web i Programiranje za web. Nastavnici struke Borjan Komarica, Nikola Hrastinski i Nino Skozrit u suradnji s učenicima 2.WD razreda izdvojili su 30-ak pojmova po pojedinom predmetu i objašnjavali ih na hrvatskom jeziku, a na satovima engleskog jezika s profesoricama Barbarom Hanjilec i Valentinom Petric Klaužer iste su pojmove prevodili i objašnjavali na engleskom jeziku te ih unosili u e-Pojmovnik. Navedeni pojmovnik dostupan je na web stranici projekta i može mu pristupiti svaki učenik i profesor sa AAI računom.
2. Pilot nastava
e-Pojmovnik je poslužio kao temelj za provođenje pilot nastave u svibnju ove godine. Nastavu su u 2.WD razredu proveli nastavnici triju stručnih predmeta na kojima su s učenicima koristili engleski jezik na dva školska sata. Glavni cilj te nastave bio je primijeniti CLIL metodu, ali i osnažiti jezične kompetencije učenika i nastavnika, povezati sadržaj struke s engleskim jezikom vezanim uz samu struku te osvijestiti važnost poznavanja stranog jezika za rad u struci koja se uvelike temelji na programima i online alatima na engleskom jeziku.
Pilot nastava iz stručnih predmeta na engleskom jeziku
4. eTwinning online platforma
S obzirom da je projekt bio usmjeren ponajviše na 2.WD razred koji je bio uključen u sve projektne aktivnosti, a ponajviše u izradu e-Pojmovnika i sudjelovanje u pilot nastavi, učenici su sudjelovali u različitim projektima na eTwinning online platformi kojima smo povezali našu školu sa školama u Hrvatskoj i inozemstvu. Učenici su tako ojačali svoje jezične i digitalne kompetencije te prezentacijske vještine. U sklopu eTwinning projekata Art in English, Poznati Zagorci i Slavonci koji su dali obol hrvatskoj kulturi te Mock TedEd talk upoznali su se online alatima kao što su Padlet, Book Creator i Thinglink.
eTwinning projekti u našoj školi
Doris Tkalčević među najboljim govornicima na eTwinning natjecanju
Erasmus+ dan u našoj školi
5. Nastavak projekta
Ovaj projekt uvrstio je našu školu među kvalitetnije škole ne samo na razini naše županije već i cijele Hrvatske. Projekt je svojevrsna priprema Škole za dobivanje statusa dvojezične škole jer se kroz sljedeću školsku godinu planiramo pripremiti za uvođenje dvojezičnosti. Uvođenjem novih metoda učenja i poučavanja te korištenjem novih alata za pripremu nastavnih materijala za dvojezičnu nastavu, Škola će omogućiti učenicima veću mobilnost i konkurentnost ne europskom tržištu rada. e-Pojmovnik ćemo nadograđivati i kroz novi Erasmus+ projekt Moderna učionica s kojim krećemo sljedeće školske godine, a koristeći eTwinning platformu povezivati ćemo se s još više hrvatskih i europskih škola te modernim pristupima nastavi osuvremenjivati nastavni proces.
Moderna učionica – novi Erasmus+ projekt naše škole