Od teorije do primjene – integrirano učenje stranog jezika i sadržaja struke

0
466
pregleda
Izvor slike: FreePik

Projekt pod nazivom Primjena CLIL (Content and Language Integrated Learning) metode u nastavi web dizajna u Školi za umjetnost, dizajn, grafiku i odjeću u Zaboku provodi se od 19. lipnja 2017. te traje do 18. lipnja ove godine. Imajući na umu europsku dimenziju odgoja i obrazovanja cilj ovog projekta bio je upoznati učenike s CLIL metodom, odnosno istovremenim učenjem stranog jezika i nastavnog sadržaja struke. Kroz tri predmeta struke u drugom razredu web dizajna provedena je pilot nastava na engleskom jeziku kojom su postavljeni temelji za uvođenje dvojezične nastave u školskoj godini 2019./2020.

1e-Pojmovnik

Kako bi učenicima omogućili što lakše snalaženje među stručnim pojmovima i njihovim mogućim različitim značenjima u različitim predmetima, izrađen je i dvojezični e-Pojmovnik stručne terminologije za područje nastavnih predmeta Likovna umjetnost, Dizajn za web i Programiranje za web. Nastavnici struke Borjan Komarica, Nikola Hrastinski i Nino Skozrit u suradnji s učenicima 2.WD razreda izdvojili su 30-ak pojmova po pojedinom predmetu i objašnjavali ih na hrvatskom jeziku, a na satovima engleskog jezika s profesoricama Barbarom Hanjilec i Valentinom Petric Klaužer iste su pojmove prevodili i objašnjavali na engleskom jeziku te ih unosili u e-Pojmovnik. Navedeni pojmovnik  dostupan je na web stranici projekta i može mu pristupiti svaki učenik i profesor sa AAI računom.

2Pilot nastava

e-Pojmovnik je poslužio kao temelj za provođenje pilot nastave u svibnju ove godine. Nastavu su u 2.WD razredu proveli nastavnici triju stručnih predmeta na kojima su s učenicima koristili engleski jezik na dva školska sata. Glavni cilj te nastave bio je primijeniti CLIL metodu, ali i osnažiti jezične kompetencije učenika i nastavnika, povezati sadržaj struke s engleskim jezikom vezanim uz samu struku te osvijestiti važnost poznavanja stranog jezika za rad u struci koja se uvelike temelji na programima i online alatima na engleskom jeziku.

Pilot nastava iz stručnih predmeta na engleskom jeziku

3Edukacije nastavnika u inozemstvu

Kako bi se upoznali s CLIL metodom, ali i modernizirali nastavu primjenom online alata i suvremenih metoda poučavanja nastavnici su na Malti, u Engleskoj, Austriji i Grčkoj sudjelovali na strukturiranim tečajevima prema svojim potrebama te ciljevima navedenim u projektu. Ciljevi edukacija bili su poboljšati znanja i vještine nastavnika te približiti nove informacijsko – komunikacijske tehnologije učenicima motivirajući ih pomoću raznih aplikacija i online alata. Po povratku s edukacija nove su ideje za unapređenje nastave diseminirali na Nastavničkim vijećima te međužupanijskim i županijskim stručnim vijećima kako bi novostečena znanja prenijeli svojim kolegama.

Nastavnik Nikola Hrastinski na edukaciji u Grčkoj

Profesorica Barbara Hanjilec u Walesu

Školska knjižničarka na edukaciji u Austriji

Teaching Art (Primary and Secondary)

Edukacija na Malti

4eTwinning online platforma

S obzirom da je projekt bio usmjeren ponajviše na 2.WD razred koji je bio uključen u sve projektne aktivnosti, a ponajviše u izradu e-Pojmovnika i sudjelovanje u pilot nastavi, učenici su sudjelovali u različitim projektima na eTwinning online platformi kojima smo povezali našu školu sa školama u Hrvatskoj i inozemstvu. Učenici su tako ojačali svoje jezične i digitalne kompetencije te prezentacijske vještine. U sklopu eTwinning projekata Art in English, Poznati Zagorci i Slavonci koji su dali obol hrvatskoj kulturi te Mock TedEd talk upoznali su se online alatima kao što su Padlet, Book Creator i Thinglink.

eTwinning projekti u našoj školi

Doris Tkalčević među najboljim govornicima na eTwinning natjecanju

Erasmus+ dan u našoj školi

5Nastavak projekta

Ovaj projekt uvrstio je našu školu među kvalitetnije škole ne samo na razini naše županije već i cijele Hrvatske. Projekt je svojevrsna priprema Škole za dobivanje statusa dvojezične škole jer se kroz sljedeću školsku godinu planiramo pripremiti za uvođenje dvojezičnosti. Uvođenjem novih metoda učenja i poučavanja te korištenjem novih alata za pripremu nastavnih materijala za dvojezičnu nastavu, Škola će omogućiti učenicima veću mobilnost i konkurentnost ne europskom tržištu rada. e-Pojmovnik ćemo nadograđivati i kroz novi Erasmus+ projekt Moderna učionica s kojim krećemo sljedeće školske godine, a koristeći eTwinning platformu povezivati ćemo se s još više hrvatskih i europskih škola te modernim pristupima nastavi osuvremenjivati nastavni proces.

Moderna učionica – novi Erasmus+ projekt naše škole

Komentiraj

Molimo upišite svoj komentar!
Molimo upišite svoje ime.