Gdje je nestao kvasac, gdje se skriva on?

0
510
pregleda

Prije nekoliko tjedana nismo mogli ni pomisliti da će nam se dogoditi ovo što nas je sada snašlo. Od vremena kada nam je najveća briga bila hoćemo li stići doma na vrijeme da nam se mobitel ne isprazni i hoćemo li na velikom odmoru jesti u Lidlu ili kod Tete Pecivo, došli smo u vrijeme kada nam je najveća zadaća na vrijeme se prijaviti na Loomen kako ne bismo dobili izostanak koji ionako nema smisla opravdavati jer smo bili doma i bili smo lijeni ili smo zaboravili da taj dan imamo baš taj predmet. Ako još nekome nije jasno, radi se o školskoj godini 2019./2020. u kojoj ne samo da smo prebrodili najveći štrajk prosvjetara već nas je zatekao čuveni COVID-19, bolje poznatiji kao koronavirus, rona, beskvasnica… ili koji god već naziv upotrebljavate.

Naravno, svi bismo ovu situaciju trebali smatrati vrlo ozbiljnom jer s bolesti se ne smijemo šaliti. Iako mi kao učenici nismo rizična skupina za oboljenje od virusa COVID-19 i dalje moramo biti odgovorni i misliti na druge kojima možemo prenijeti bolest te na taj način ugroziti tu osobu. Stalno se žalimo kako želimo ići doma kad smo u školi – e pa sad kada imamo tu priliku, možemo je u potpunosti iskoristiti. Ako dobro raspolažemo vremenom koje nam je potrebno za obavljanje školskih obaveza, možemo sami sebe pustiti ranije doma s nastave.

Nikad bliži, a nikad dalji od profesora

Otkako je krenulo ograničenje kretanja građana u državi, nastava se preselila na velike ekrane. Svakog dana učenici „prate“ nastavu na televiziji i uče ono što bi inače učili u školi, a dodatne materijale dobivaju od svojih nastavnika. Kako se naši učenici snalaze u nastavi na daljinu saznali smo od samih učenika koji su nam ispričali svoja iskustva, a ovo su neki od njihovih odgovora:

Ispočetka nije bilo baš jednostavno, ali svaki tjedan je sve lakše… (Ema Mihaliček, 2. MT)

U online nastavi se snalazim kao u matematici, znači nikako. (Ema Krog, 3. WD)

Kao što možemo vidjeti, učenici imaju različita iskustva s korištenjem online materijala za učenje, ali s vremenom će i oni koji dosad nisu svladati sve prepreke ovog načina rada. Osim učenika, na nastavu na daljinu morali su se prilagoditi i profesori koji su svoje ploče i krede zamijenili mišem i tipkovnicom, a na pitanje kako se snalaze dali su odgovore:

Snalazim se, ali ponekad čupam kosu i proklinjem koronu čekajući da Loomen proradi i da mi se učenici jave. (prof. Nada Kosovec)

Mogu svakako reći da je nastava na daljinu bila izazovna za mene, pogotovo na početku. Sada je, nakon mjesec dana, već mnogo lakše. (prof. Lahorka Jurinić)

Naravno da je nakon nekog vremena postalo lakše, jednostavno se moramo prilagoditi situaciji i nositi se s odgovornostima koje nosi ovakav oblik učenja i poučavanja. Na ovu situaciju trebali bismo gledati kao na priliku prakse koja će nam možda u budućnosti dobro doći.

Norijada, kostimi i matura

Mislim da se svi možemo složiti kako smo se mi, ovogodišnji maturanti, našli u situaciji u kojoj se generacije maturanata prije nas nisu mogle ni zamisliti. Vjerujem da su norijada, kostimi i maturalne večere svim maturantima trenutno po strani i da im je osim nastave cijelo vrijeme na pameti famozna državna matura. O državnoj maturi ovih dana govori se mnogo, provode se online peticije za njeno ukidanje, a ministrica Divjak još ni sama ne zna što će se dogoditi, ali ono što tvrdi jest da se državna matura neće ukinuti. Naravno da nije lako ni maturantima, a ni ministrici jer se prvi puta nalazimo u ovako kompleksnoj situaciji, ali vjerujemo kako je ministrici obrazovanja u interesu omogućiti svim maturantima da završe ovu godinu. A što maturanti naše škole očekuju od ovogodišnje mature saznali smo od njih:

Iskreno, ne znam sto očekivati od državne mature, ali ako se još oduži ova situacija, bila bih sretna kad bi nam stavili maturu kako je i bio jedan od prijedloga NCVVO-a, da je pomaknu na jesen. (Magdalena Prskalo, 4. D)

Smatram da bi trebali ukinuti neke lektire buduću da ih nismo imali vremena obraditi u cijelosti na nastavi. (Patricija Kaminski, 4. WD)

Mislim da se neće ukinuti i da svi koji se nadaju da će se ukinuti i da će ju uspjeti izbjeći trebaju počet učiti jer se to neće dogoditi i nema smisla da se dogodi. A ovo vrijeme učenici mogu shvatiti kao dodatno vrijeme da se odluče za odabir fakulteta. (Rea Čavić, 4. MT)

Kao maturant slažem se s odgovorima ostalih učenika i smatram da bi trebalo ostati pri tome da se državna matura provodi, ali možda u nekom drugom roku i da pitanja na ispitima državne maturu budu prilagođena onome što smo obrađivali u nastavi od prvog do trećeg razreda. Mislim da bi tako učenicima najbolje odgovaralo, a to je i jedan od prijedloga na koje bi ministarstvo obrazovanja moglo pristati.

A kamo si ti krenuo? Ostani doma!

Poruka građanima ovih dana već je dobro poznata, a ta je da ostanu doma. Upravo na taj način možemo spriječiti nastavak širenja epidemije COVID-19 virusa. Tu poruku ozbiljno su shvatili i učenici i profesori te su nam ispričali kako oni provode svoje slobodno vrijeme.

– Tijekom ove djelomične karantene gledam serije, čujem se s prijateljima ili igram World od Warcraft. – izjavila  je profesorica engleskog jezika Dea Kovačević. Osim gledanja serija i igranja igrica učenici i profesori počeli su se baviti slikanjem, crtanjem, čitanjem knjiga, vježbanjem, pečenjem kruha i kolača što bi moglo objasniti zašto u trgovinama više nema svježeg kvasca. Ovo vrijeme učenici četvrtih razreda koriste za izradu završnih radova i pripreme za maturu. Učenici i profesori Škole za umjetnost, dizajn, grafiku, i odjeću Zabok svima poručuju da ostanu doma, budu produktivni i da ovo vrijeme koriste za druženje s obitelji. #ostanidoma #šudigozajednoionline

Napisao i ilustrirao: Vito Vidović, 4. WD

Komentiraj

Molimo upišite svoj komentar!
Molimo upišite svoje ime.