Ambalaža ili unutrašnjost – što nam je važnije?

Kako bi pratili trendove, mladi kupuju odjeću s potpisom influencera. Janko Janić mladi je influencer koji posjeduje dvije robne marke, a ističe se orginalnošću i kvalitetom proizvoda.

0
353
pregleda

Napisala: Patricija Kranjčić, 3. MT, fotografija iz osobne arhive Janka Janića

Opsesija ili ovisnost o vanjskom izgledu? Odgovor je teško pronaći jer nismo spremni priznati i reći kako smo ovisni o nečemu ili kako nešto upravlja našim umovima. Svakodnevni utjecaj društvenih mreža, savjeti kako se svidjeti nekome, kako uljepšati ambalažu, oblikuju nas kao osobe, dok na unutrašnjosti ne radimo pa katkad izgleda poput starog tavana isprepletenog paučinom. Počinjemo raditi na izgledu, trošiti vrijeme na vanjštinu, tražiti novac na svim krajevima da bi se svidjeli drugima. I dok moja generacija odrasta na društvenim mrežama koje nas oblikuju kao osobe, svjesni smo da izgled ne čini čovjeka. Ili ga ipak čini? Međusobno se te teze zapravo pobijaju jer nećemo pružiti ruku beskućniku, ali ćemo se okrenuti za nekim tko je uredno odjeven.

Sada zapravo dolazimo do odgovora: izgled je važan, opsesija postoji.

Prvih sedam sekundi dovoljno je da steknemo prvi dojam koji će ostati u našem mozgu, pohranjen zauvijek ili dugo vremena, dok ga netko ne pobije. Naravno, novac nam je potreban. Dizajnerske krpice su jako skupe, lažnjaci se mogu prozreti te se pojavila odjeća s potpisom mladih koje prati naša generacija.

Mladi i moda u hrvatskoj

Neki su ljudi u Hrvatskoj u potrazi za novim trendovima odjeće kao što je streetwear, na hrvatskom jeziku – ulična moda. Samim time streetwear moda sve je zastupljenija u Hrvatskoj. Kako u Hrvatskoj ima svega par prodavaonica koje nude streetwear komade odjeće, mladi kreativci koji iskaču iz mase i koji se razlikuju od drugih odlučili su svoje ideje razviti u gotove proizvode i izraditi svoju marku odjeće. Jedan od njih je Janko Janić, dvadesetogodišnji influencer, youtuber i ponosni vlasnik vlastite marke odjeće Finé A Modé. Svaki svoj odjevni komad pomno dizajnira i pridaje važnost svakom detalju. Saznali smo kako je došao do ideje te kako se plasirao na tržište.

Put do uspjeha

Zamolili smo Janka da nam objasni kako je sve krenulo te na kojoj je medijskog platformi započeo svoju karijeru.

Oduvijek sam bio osoba koja je voljela pratiti trendove i biti drukčija.

– Iskreno, za YouTube snimam niti godinu dana ako se ne varam, a punih sam par godina razmišljao o tome. Što se Instagrama tiče, sve je počelo još u danima osnovne škole, od 2012. godine nadalje. Prije Instagrama bio sam aktivan i na ASKfm-u i na Facebooku koji je tada bio boom pa se sve pojavom i modernizacijom Instagrama krenulo razvijati prema njemu. Oduvijek sam bio osoba koja je voljela pratiti trendove i biti drukčija. Također, pratio sam i modu odmalena, stoga vjerujem da su te stvari bile najutjecajnije u mom početku. Osoba sam koja želi dati sve od sebe u nečemu, a za Youtube još nisam imao vremena. Danas, što se Instagrama tiče, na njemu sam najaktivniji, a radi se o sadržaju životnog stila. Kao što sam i rekao, sve je krenulo od te mode koja se kasnije protegla skroz do stvaranja brenda od samog sebe. Sve baziram na stvarima koje volim, ali najviše na sadržaju životnog stila, modi i fotografiji te videu, kojima sam zapravo i počeo svoju karijeru. – rado nam je objasnio.

Jankov brend stekao je veliku popularnost među njegovim pratiteljima i ljubiteljima ulične mode. Ispričao nam je kako je od ideje stvorio gotov proizvod te koliko pažnje pridodaje detaljima.

– Do prvog sam proizvoda prošao dug put. Perfekcionist sam u svemu što radim, obraćam najveću moguću pažnju na detalje i kad se pronađem u poslu koji zahtijeva vrijeme, nastane kaos kako bi sve bilo najbolje moguće. Uvijek sam bio osoba koja je htjela imati “sve svoje”. Htio sam biti zaslužan za svoj proizvod svojim radom i svojim idejama i samim time mogao sam ga napraviti točno onakvim kakvim ga želim. Modu pratim odmalena, a moj interes za nju počeo je rasti sve od otkrivanja pop i r’n’b kulture na američkoj glazbenoj sceni. Sam proces stvaranja robne marke trajao je dosta dugo i vjerujem da se u ovom intervjuu ne bih mogao dotaknuti svih detalja pa ćemo to ostaviti za neki drugi put. Želim napomenuti svima koji počinju sa svojim idejama da nije jednostavno kako izgleda (niti jedan posto), ali se isplati ako si voljan uložiti trud! – rekao je kreativac Janko, koji svakodnevno radi na robnoj marci kako bi njegove nove kolekcije bile što češće dostupne i njegovoj internetskoj trgovini. Svaka je kolekcija posebna i limitirana. Iz kolekcije u kolekciju Janko dobiva nove ideje pa smo ga pitali je li zadovoljan svojim radom i napretkom marke.

Uvijek vidim mjesta za poboljšanje i smatram da je takav stav vrlo važan za uspjeh.

– Ne bih htio reći da nisam, no sklop u glavi funkcionira mi na način da ničime nikad nisam zadovoljan u potpunosti. Uvijek vidim mjesta za poboljšanje i smatram da je takav stav vrlo važan za uspjeh. Na taj način osoba nikad ne staje s kreativom, već uvijek ima razlog nastaviti s radom, koji je ključan za uspjeh. Zadovoljan sam radom i trudom koji sam uložio, kao i rezultatima, no siguran sam da će budućnost biti jos uspješnija. Također, jedino što bih promijenio je to da uložim još više vremena u stvari koje volim, kao i okupljanje cijelog tima oko sebe koji je vrlo važna stvar u svakom poslu. – ističe.

Uz svoj vlastitu marku Finé A Modé Janko je pokrenuo još jednu – Lavenee u suradnji sa svojom prijateljicom Emom Luketin. Marka Lavenee bavi se izradom nakita. Janko nam je rekao nešto više o toj marci te nam je objasnio kako uspijeva uskladiti sav posao.

– Da, nedavno smo pokrenuli još jednu marku – Lavenee jewelry. Radi se o ručno rađenim narukvicama (zasad) koje ističe minimalizam, kvaliteta i unikatna prezentacija kupcima. Da ne ulazim u detalje, reći ću da se trenutno radi na preoblikovanju cijele marke i da krećemo s novim stvarima i potpuno novom organizacijom svega. Posao uvijek uspijevam uskladiti. Naravno, jako je teško, pogotovo kada si perfekcionist kojem svaka sitnica smeta. Često mi se događa da mentalno pregorim, stalno problemi oko svake stvari, no na kraju sve ispadne izvrsno, upravo zahvaljujući tome što se izgura do kraja. Posao i cijeli život postavio sam na način da uzimam pauze onda kada ja želim i da radim onda kad ja želim. Točnije, nemam radno vrijeme, ali realno – posao je 24 sata na dan bez pravog odmora. – dodaje.

Orginalnost na modnom tržištu

Kako je danas na tržištu mnogo marki i različitosti, tako je sve teže progurati svoj proizvod. Janko nam je otkrio svoje stajalište o plasiranju svojeg proizvoda na tržište.
– Dosta je teško, pogotovo danas kad svi vide priliku u markiranju i marketingu. Tržište postaje prezasićeno i više to nisu dvije osobe među kojima se treba istaknuti, već je tu stotinjak i više ljudi. U tom slučaju, marke/osobe najviše ističu originalnost, specifičnost i kvaliteta. Također, osoba koja prati trendove i ponašanja ljudi (u slučaju prodaje i marketinga), nikad ne bi trebala imati problema s dugogodišnjim uspjehom. Pritom mislim na prilagođavanje današnjem influencer marketingu, društvenim mrežama i komunikacijama. – objašnjava.

Podrška bliskih osoba u ostvarivanju cilja

Svatko od nas zna kako u zahtjevnim procesima u životu trebamo neku osobu koja će nas podržati, bili to roditelji, prijatelji, profesori ili slično. Nažalost, mnogi konzervativni roditelji koče svoju djecu u baš takvim stvarima kao što su isticanje u masi, kreativnost i slične osobine koje se neće svidjeti svakome. Uvijek treba slušati samog sebe, a ne okolinu. – Smatram da je odgoj djece i podrška barem jednog dijela bliskih ljudi bitna u ostvarenju ciljeva. Mislim da previše roditelja odgaja djecu po zamišljenim pravilima koje je postavilo društvo. SVE je moguće i nema granica niti pravilnog i nepravilnog načina. Cilj je raditi ono što VOLIŠ. Na taj način, bit ćeš sretan, za razliku od 50 % ljudi danas, radit ćeš svoj posao najbolje moguće jer kad radiš ono što voliš, nije ti problem raditi ni 15 sati dnevno, a ukoliko pratiš trendove i prilagođavaš svoje proizvode tržištu, bit ćeš u tome vrlo uspješan! – dodaje.

Pretvaranje ideje u uspjeh

Svatko može iznijeti barem nekoliko ideja za posao, za život, za bilo što, ovog trena. Najveći problem nastaje kad se ta ideja kreće realizirati i upravo tu se odvajaju uspješni od neuspješnih ljudi. Želiš li uložiti noći i noći rada da bi ostvario to što imaš na umu ili ne? Put do uspjeha i realizacije ideja definitivno je težak i zahtijeva puno rada i truda. Upravo se zato fokusiram na okupljanje tima ljudi koji bi cijeli proces olakšali i ubrzali te kako bismo svi zajedno nastavili još brže rasti! – objasnio nam je Janko kojem želimo puno uspjeha u daljnjem radu.

Prethodni članakBotoks, fileri i migrena
Sljedeći članakUtjecajnici naše generacije
Redakcija digitalnog školskog lista "Tabula nova"
Podijeli objavu

Komentiraj

Molimo upišite svoj komentar!
Molimo upišite svoje ime.