U sklopu Erasmus+ projekta Moderna učionica tijekom školske godine 2019./20. odvijale su se brojne aktivnosti u kojima su sudjelovali učenici naše škole. Jedna od njih bila je i nastava bez zvona koja se održavala od 3. do 7. lipnja 2019. godine kada nastavni sati nisu bili određeni zvonom, nego podijeljeni u blokove od 90 minuta s odmorima od 10, odnosno 20 minuta (veliki odmor). Cijeli su taj tjedan obliježile raznolike radionice te integrirana nastava koji su iznjedrili vrlo zanimljive i kreativne uratke.

Spoj suvremenog i tradicionalnog

Jedna od takvih bila je integrirana nastava u zanimanju industrijski dizajner gdje su se na temu poznatih Hrvatica spojili suvremena tehnologija i tradicionalne likovne tehnike. Učenici 4.di razreda su vođeni profesorima Mirjanom Smolić koja predaje predmet Materijali i procesi oblikovanja i Nikolom Sinkovićem koji predaje predmet Projektiranje uspjeli na vrlo inovativan način objediniti računalnu obradu fotografskih predložaka, trodimenzionalni ispis, obradu gline i tehniku otiska s glinenog predloška na papir.

Prva etapa ovog malog projekta bila je upoznavanje (i prepoznavanje) Hrvatica koje su obilježile našu kulturu, povijest, sport ili neko drugo područje ljudskog djelovanja. Od mnogobrojnih poznatih hrvatskih žena učenici su odabrali Doru Pejačević, Mariju Jurić Zagorku, Slavu Raškaj, Vesnu Parun, Ivanu Brlić-Mažuranić, Mariju Braut i Janicu Kostelić kao inicijalne motive od kojih će kreirati nove likovne izričaje. Koristeći širok raspon slikovnih materijala koji su bili dostupni na internetu, učenici su selektirali fotografije koje su potom u aplikaciji za obradu fotografija obradili na taj način da ih svedu na samo dva tona – crni i bijeli. Time je dobivena pregledna tekstura i jasni prijelazi između lika i pozadine. Takve su slike u jpeg formatu potom učitane u aplikaciji koja služi za pripremu dokumenata za trodimenzionalni ispis gdje su se podešavale postavke koje su omogućavale izradu reljefne plohe s istaknutim plohama koje su ocrtavale likove navedenih Hrvatica. Reljefi su potom ispisivani u trodimenzionalnom pisaču dok se istovremeno pristupilo drugoj etapi.

Bila je to škola za život u kojoj smo naučili kako timski možemo vrlo uspješno djelovati i ostvariti vrijedne rezultate.

Ona je obuvatila ispis slika i na običnom laserskom pisaču kako bi se dobili slikovni predlošci na temelju kojih su učenici izrađivali matrice od gline. Ovo je bio malo složeniji postupak s obzirom da je trebalo napraviti pločice debljine oko jedan i pol centimetar te potom prenijeti predloške na njihovu površinu pomoću šila kako bi se dobile referentne točke pomoću kojih su izdubili negativne plohe. Nakon toga su na izbočena mjesta nanosili boje te na njih postavljali papir kako bi dobili otisak. Ovo je bilo vrlo zabavno jer se moglo boju obrisati i odabrati neku drugu te ekperimentirati s različitim vrstama papira. Ubrzo je učionicu ispunilo mnoštvo šarenih otisaka koji su se sušili na zraku.

Em naučiš, em ti nije stresno

Treća etapa bila je predstavljanje projekta na završnom danu ovoga tjedna. Za tu je priliku izrađena prezentacija u koju su uključene fotografije i filmski materijali s integrirane nastave te je izrađen postament na kojemu su bili izloženi slikovni prodlošci, glinene matrice koje su same po sebi bile likovni uradak, svi otisci na papiru te pločice ispisane na trodimenzionalnom pisaču koje su ispisivane u raznim bojama te su također pridonijele likovnoj kvaliteti postava.

Ono što je nas učenike posebno veselilo bila je opuštena, topla i zabavna atmosfera na nastavi, bez pritiska i stresa, a uz to smo naučili ponešto i o našoj prošlosti, računalnim i likovnim tehnikama te stekli nove vještine koje će nam trebati u našoj budućnosti, neovisno o tome radi li se o nastavnim procesima koji slijede ili za nastavak školovanja na faklutetima, odnsno prilikom zaposlenja. Osim toga, usklađen i suradnički odnos naših nastavnika imao je vrlo motivirajući učinak te su nam svojim primjerom pokazali kako možemo timski vrlo uspješno djelovati i ostvariti vrijedne rezultate. Naš su tim činili učenici: Patricija Mišak, Karla Capar, Ivana Pavlinić, Antonio Kušić, Roko Blaž Kolar, Jan Varga Lazar, Luka Aničić i Juraj Zrinski.

Napisao: Juraj Zrinski, 4. D, fotografije: arhiva ŠUDIGO Zabok

Prethodni članakKako izgleda nastava kad se isključi školsko zvono?
Sljedeći članakWeb projekti – od analize do implementacije

Komentiraj

Molimo upišite svoj komentar!
Molimo upišite svoje ime.