Dojmovi naših profesorica nakon povratka iz Sjeverne Irske

0
333
pregleda

Nedavno smo u članku Potraga za modernom učionicom odvela ih u Sjevernu Irsku pisali o odlasku naših profesorica Barbare Hanjilec, Dee Kovačević, Tamare Bilankov, Ruže Leskovar i Davorke Frgec-Vrančić na petodnevni job shadowing (praćenje rada kolega) u tu zemlju. Pritom su profesorice posjetile brojne škole i druge ustanove kako bi se upoznale s irskim obrazovnim sustavom. Njihovo putovanje bilo je popraćeno mnogim zanimljivim i uzbudljivim događajima i aktivnostima. Stoga su naši novinari – digitalci razgovarali s profesoricama i saznali što im se najviše svidjelo na putovanju.

1“Wellness” za bolje mentalno zdravlje nastavnika

CLIL radionicu održala je bivša novinarka BBC-a i predavačica Geraldine Coughlan

Na plakatu za učenike prikazani su brojevi profesora kojima se mogu obratiti, a za profesore umjesto sjednica znaju organizirati mali wellness u smislu nekih aktivnosti protiv stresa i slično.

Dea Kovačević, nastavnica engleskog jezika – “Mislim da mi je najupečatljivije bilo to što se u svim školama u kojima smo bili u Sjevernoj Irskoj puno pažnje posvećuju mentalnom zdravlju, kako učenika tako profesora. Na plakatu za učenike prikazani su brojevi profesora kojima se mogu obratiti, a za profesore umjesto sjednica znaju organizirati mali wellness u smislu nekih aktivnosti protiv stresa i slično. Voljela bih da ostali profesori počnu primjenjivati CLIL metodu učenja. To je metoda učenja u kojoj učenici uče strani jezik kroz nastavu opće obrazovnih i strukovnih predmeta. Najzanimljivija mi je bila CLIL radionica koju je držala bivša novinarka i predavačica Geraldine Coughlan. Budući da sam o CLIL-u mnogo čitala i sudjelovala na online edukacijama, bilo mi je korisno prisjetiti se znanja te vidjeti konkretne primjere kako primijeniti CLIL metodu u mnogim općim predmetima. Osim toga, predavačica je imala izrazito zanimljive priče budući da je živjela u mnogo zemalja te radila različite poslove društveno-humanističkog profila.”

2Učenici – vodiči: putokaz našim nastavnicima kroz drugačiju školu

Neki učenici iz drugih škola dolaze u školu Thornhill College samo na određene predmete

Davorka Frgec Vrančić, nastavnica stručnih predmeta – “Primila nas je jedna škola Thornhill College u kojoj su bili izuzetno ljubazni, proveli su nas kroz puno nastave i stvarno su nam puno toga objasnili i zapravo su nas njihovi učenici vodili i objašnjavali. Dojmilo me se to kako učenici drugih škola dolaze u ovu školu na određene predmete i što oni surađuju u toj društvenoj cjelini kao da su i oni zapravo dio te škole.”

3Bez namrštenih lica i to bez “fotošopiranja”

Ovdje su učenici izučeni kako treba predstaviti svoj rad i to na način da im nastavnik ne treba postavljati potpitanja

Ruža Leskovar, nastavnica stručnih predmeta – “Najdraži dojam cjelokupnog putovanja je zapravo ono što možemo reći o kulturi ljudi. Gdje god smo došli, ljudi su nas prihvatili vrlo srdačno. Činilo mi se da nisam vidjela namršteno lice, doista jedna srdačnost koja me oduševila. Posebno me se dojmilo to kako učenici prezentiraju svoje znanje, a to je tako da im se ne moraju postavljati potpitanja već su izučeni kako treba predstaviti svoj rad. Voljela bih da učenici naše škole primjenjuju iste takve navike učenja i vježbaju na tome. Jako sam bila sretna što smo imali prilike sudjelovati u radionici obrade slika u Lightroomu zato što mi u školi isključivo koristimo Photoshop. Vidjela sam da je Lightroom u nekim stvarima bolji i jednostavniji te ću pokušati svoje znanje koje sam stekla tamo usavršiti i pokušati prenijeti na učenike.”

4“Bok i dobrodošli!”

U školi za učenike s posebnim potrebama dočekali su nas svi zajedno i pozdravili na hrvatskom jeziku s “Bok i dobrodošli!”

Bilo mi je jako zanimljivo vidjeti integraciju svih predmeta na jednom predmetu – to je obuhvaćalo izračunavanje postotaka, crtanje grafova i geografske pojmove.

Barbara Hanjilec, nastavnica engleskog jezika – “Bilo je jako zanimljivo prisustvovati nastavi engleskog jezika u osnovnoj i u srednjoj školi. Načini obrade lektire i problemski zadatci bili su jako zanimljivi. Bilo mi je jako zanimljivo vidjeti integraciju svih predmeta na jednom predmetu – to je obuhvaćalo izračunavanje postotaka, crtanje grafova i geografske pojmove. Ono što bih izdvojila kao najemotivniji dio putovanja je to što su nas u školi za učenike s posebnim potrebama dočekali svi zajedno i pozdravili na hrvatskom jeziku s porukom Bok i dobrodošli! Najzanimljivija mi je bila radionica, odnosno prikaz nastave struke na engleskom jeziku. Novinarka BBC-a i predavačica na haškom sveučilištu, Geraldine Coughlanm, ukazala nam je na što treba paziti prilikom držanja dvojezične nastave, koji online alati su nam dostupni  za primjenu CLIL metode u nastavi te nam dala praktične primjere koje odmah možemo primijeniti u nastavi fotografije i engleskog jezika u sektoru GTAVO-a.”

5Usporedba hrvatskog i irskog obrazovnog sustava

I ovaj moto, istaknut na zidu osnovne škole Lisnagelvin, prilika je za vježbanje CLIL metode

Tamara Bilankov, nastavnica stručnih predmeta – “Izdvojila bih edukacije u školama gdje smo na licu mjesta mogli sudjelovati u njihovom nastavnom procesu i vidjeti koliko se on razlikuje i koliko je sličan s onim našim. Svaka radionica bila je zanimljiva, ali ako moram izdvojiti jednu to bi bila radionica unutar struke gdje smo učili o Lightroomu, programu za obradu fotografija. Svakako bih istaknula i CLIL metodu koju bih i ja mogla primjenjivati na svojim satovima, a to je da se nastava djelomično odvija na engleskom jeziku.”

Priredili: Vito Vidović, 3.WD i Andrian Curiš, 2.MT

Komentiraj

Molimo upišite svoj komentar!
Molimo upišite svoje ime.